fbpx

Kemas Kini WhatsApp Terkini Membolehkan Sehingga 8 Pengguna Melakukan Panggilan Video Berkumpulan

WhatsApp akhirnya melancarkan kemas kini yang stabil pada iOS dan Android yang memperluas had peserta dalam panggilan video berkumpulan kepada lapan orang.

Pengguna boleh memuat turun kemas kini terbaru dari Google Play Store dan Apple App Store untuk meningkatkan had peserta semasa panggilan video di aplikasi pesanan.

Ciri kemas kini muncul beberapa hari selepas Facebook – syarikat induk WhatsApp – mengumumkan beberapa kemas kini untuk keluarga aplikasinya. Menurut changelog yang diperbaharui di iOS, panggilan video dan suara kumpulan kini menyokong sehingga 8 peserta. Semua peserta perlu menggunakan versi WhatsApp terkini untuk menyokong ciri tersebut.

Setelah aplikasi dikemas kini, seseorang dapat membuat video kumpulan atau panggilan suara dengan membuka tab ‘Panggilan’ dan mengetuk butang ‘Panggilan’ di sudut kanan atas. Kemudian, ketik ‘Panggilan Kumpulan Baru’ dan pilih peserta untuk panggilan video tersebut.

Cara lain untuk membuat panggilan video WhatsApp dalam kumpulan adalah dengan mengetuk butang ‘Panggilan’ dan memilih panggilan video.

Sebelum ini, WhatsApp hanya membenarkan empat orang untuk mengambil bahagian dalam video kumpulan sepanjang masa. Namun, melihat permintaan aplikasi video call yang semakin meningkat di beberapa platform, syarikat itu memutuskan untuk memperluas had kepada lapan pengguna pada satu masa.

Kemas kini WhatsApp di iOS juga membawa ‘menu konteks’ dengan pilihan ‘Info’ tambahan. Ciri yang diperbaharui kini menunjukkan enam pilihan – Bintang, Balas, Teruskan, Salin, Maklumat, dan Padam – apabila anda lama menekan mesej dalam sembang WhatsApp. Ciri ini boleh didapati dalam sembang individu dan kumpulan.

Komen Anda?